Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09 01:45 - Домати,Броколи,Моркови,Брюксел-зеле,Сладък-картоф,Тиква,Камби-чушка,Патладжан,СпанакЧесън и Лук.най-полезни зеленчуци..............................
Автор: stefbelchev Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 138 Коментари: 0 Гласове:
2



Зеленчуците са важна част от менюто, но не всички са еднакво полезни. Експертите съветват да хапвате поне по 5 вида-порции зеленчуци на ден, за да си изградите силен имунитет и да се предпазите от много болести, включително диабет и сърдечно-съдови болести.

Домати

Най-полезната съставка за организма е ликопен, който има способност да се бори с мутацията на клетките.
Доматите съдържат още витамини A и K, редуцират кръвното налягане и се грижат за очите.
Макар че повечето зеленчуци се усвояват от организма най-добре в сурово състояние,
доматите са най-полезни леко задушени или на доматен сок.
Броколи
 
Много малко храни могат да се мерят по полезни съставки с непретенциозното броколи.
То е сходно по състав на зелето и съдържа бета каротин, витамин C, калций и фолиева киселина.
Съставките на броколите се грижат за имунната система, борят се с настинките и редуцират опасността от рак на стомаха, на белите дробове и на ректума.
Най-полезни са задушени с малко мазнина.
Брюкселско зеле
Малките кръгли зелки на зеленчука са особено важна част от храненето на бременните, тъй като включват фолиева киселина. Тя е разновидност на витамин B, която редуцира опасността от дефекти на ембриона.
В брюкселското зеле има витамини C и K, фибри, калий и омега-3 мастни киселини, които се грижат за сърцето, за стомаха и за червата.

Моркови
Едни от най-достъпните и полезни зеленчуци, които могат да се намерят на пазара почти по всяко време. Съдържа два от трите най-важни антиоксиданти – витамини A и C, а ако се комбинират с малко слънчогледово олио, ще си осигурите и третия антиоксидант – витамин E. Комбинацията с мазнина е особено важна, тъй като витамин A е мастно – разтворим и се усвоява от тялото много по-добре.
Съставките на морковите предпазват очите и клетките от увреждане, грижат се за сърцето и укрепват имунитета.
Сладък картоф
Бататът е по-полезен от обикновения картоф, тъй като съдържа съставки, които се борят срещу увреждането на клетките – витамини A и C, магнезий, фибри и желязо.
Съставките дават енергия, премахват отровите и регулират храносмилателната система.
Тиква
Тиквата е пълна с витамин A, на който се дължи оранжевата и жълта разцветка.
Тя съдържа витамин C в големи дози, който се бори с инфекциите и укрепва имунитета. Тиквата е полезна срещу астма, остеоартрит и ревматоиден артрит.
Тя включва калий, магнезий и фибри, които се грижат за стомаха и сърцето.
Камби
Независимо дали обичате да похапвате червени, зелени, оранжеви или жълти чушки, те са пълни с полезни съставки. Ако похапвате от тях можете да си осигурите ликопен и фолиева киселина, които са полезни за бременни, а освен това редуцират опасността от увреждане на клетките.
По една чушка на ден е достатъчна, за да се погрижите за здравето на белия дроб, дебелото черво и пикочния мехур.
Патладжан
Съдържа много полезни съставки за сърцето, тъй като включва антиоксиданти, като насунин – флавоноид, който предпазва клетките на мозъка от увреждане.
Те съдържат много фибри и калий, които се грижат за стомаха и червата, редуцират запека и изхвърлят отровите от тялото.
Зеленчукът предпазва от сърдечни болести и деменция, но е противопоказен за хора с болна жлъчка.
Спанак
Чудесен източник на хлорофил за организма, който включва почти всички нутриенти, от които се нуждаете.
Експерти смятат, че ако включвате в диетата си редовно спанак можете да
редуцирате риска от болести на сърцето, на дебелото черво и стомаха, както от артрит и остеопороза.
Чесън и лук
Двата зеленчука включват натурален антибиотик, фитонциди, които действат антибактериално и укрепват имунитета.
Лукът съдържа съставки, които редуцират риска от остеопороза. Полезни съставки срещу болести на сърцето и диабет са витамин C и фолиева киселина.
Тъй като унищожава бактериите в стомаха и червата, консумацията на лук и чесън не трябва да се предозира, за да не раздразни лигавиците на храносмилателната система.

автор: Надя Колева

==



Гласувай:
2
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: stefbelchev
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 1075163
Постинги: 763
Коментари: 561
Гласове: 5375
Календар
«  Октомври, 2017  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031